Communicatietraining ‘Effectief communiceren’
Doelgroep:
Deze communicatietraining is geschikt voor leidinggevenden en medewerkers
Leerdoelen:
Na de communicatietraining ‘Effectief communiceren’ kun je als volwaardig gesprekspartner zowel vakinhoudelijk als op persoonlijk vlak helder en overtuigend communiceren.
Inhoud en opzet:
Een klantgerichte, heldere communicatie is de basis voor een prettige samenwerking binnen een organisatie. Je leert de juiste gesprekstechnieken toepassen, weet welke communicatiestijlen in welke situatie je het beste kunt gebruiken, leert feedback geven en ontvangen en weet hoe je kunt omgaan met ‘lastige’ gesprekken.
Onderwerpen:
- Klantgerichte communicatie
- Verschillende communicatiestijlen
- Houding en uitstraling
- Interactie met anderen
- Empathisch vermogen
- Verwachtingspatronen interpreteren en communiceren
- Luisteren (actief en goed luisteren), samenvatten en doorvragen
- Gestructureerd formuleren
- Feedback geven en ontvangen
- Omgaan met weerstand
- Tips voor helder mondeling formuleren
Tijdens deze communicatietraining oefen je met eigen leerwensen en casuïstiek met een trainingsacteur.
Duur: 2 dagdelen
Groepsgrootte: Maximaal 8 deelnemers
Praktisch :
- Dit is een incompany groepstraining.
- De communicatietraining ‘Effectief communiceren’ kenmerkt zich door een boeiende afwisseling van theorie en praktische oefeningen en opdrachten, waarbij zelf ingebrachte casuïstiek als een rode draad door de training heen loopt.
- Locatie door organisatie te bepalen of Soulid training & coaching kan hierin een voorstel doen.
Incompany groepstraining
Kosten: op aanvraag