Communicatietraining ‘Klantgerichtheid’

Doelgroep:
Deze communicatietraining is geschikt voor leidinggevenden en medewerkers.

Leerdoelen:
Na een communicatietraining ‘Klantgerichtheid’ heb je alle tools in handen om de dienstverlening in jouw organisatie tot een succesvol niveau te brengen.

Inhoud en opzet:
Tevreden klanten zijn cruciaal voor het voortbestaan en de groei van je organisatie. Tevreden klanten brengen succes; zij zijn de ambassadeurs van je product of dienst. Natuurlijk wil je tevreden klanten behouden en wil je er alles aan doen om het aantal tevreden klanten voor je organisatie uit te breiden.

Tijdens de training houden we je een spiegel voor:

  • Wat is klantgerichtheid in je organisatie eigenlijk?
  • Ben je daadwerkelijk klantgericht bezig of blijft het bij goedmoedige vriendelijkheid?
  • Hoe motiveer je jezelf om de klant te leren kennen en er vervolgens alles aan te doen om die klant tevreden te stellen?
  • Hoe zorg je ervoor dat de klant een lopend reclamebord voor je organisatie wordt?

Onderwerpen

Klantgericht denken en doen

  • Wat is klantgerichtheid?
  • Wat is klantgerichtheid in jouw organisatie?
  • Wie zijn je klanten en wat lever je?
  • De top 10 van klantgerichtheid
  • Wat verwachten klanten van ons en hoe kunnen we de verwachtingen overtreffen?
  • Hoe ga je om met klachten en weerstand?

Klantgericht communiceren

  • Verschillende klanttypen en hoe hierop inspelen?
  • Analyse van de vraag – wat wil de klant?
  • Welke gespreksstructuur hanteer ik?
  • Hoe pas ik gesprekstechnieken: luisteren, samenvatten en doorvragen effectief toe?
  • Hoe kom ik overtuigend over?
  • Op welke manier kan ik op een positieve manier contact maken met de klant?
  • Hoe kan ik de leiding nemen en houden in het gesprek?
  • Hoe kan ik de ander op een nette manier onderbreken?
  • Op welke manier kan ik effectief omgaan met emoties?

Tijdens deze training oefen je met eigen leerwensen en casuïstiek met een trainingsacteur.

Duur:
2 dagdelen

Groepsgrootte:
Maximaal 8 deelnemers

Praktisch :

  • Dit is een incompany groepstraining.
  • De communicatietraining ‘Klantgerichtheid’ kenmerkt zich door een boeiende afwisseling van theorie en praktische oefeningen en opdrachten, waarbij zelf ingebrachte casuïstiek als een rode draad door de training heen loopt.
  • Locatie door organisatie te bepalen of Soulid training & coaching kan hierin een voorstel doen.
Offerte aanvragen